Перейти до основного вмісту

Як виглядає дошкільна освіта в країнах Євросоюзу

Це цікаво:


Система європейського дошкільного виховання напрочуд цікава. Якщо у деяких країнах не передбачена «тиха година», то, скажімо у Швеції є садочки, в яких діти взимку сплять на вулиці в спальних мішках. Дітки, які ходять в такі сади, менше хворіють. Шведи з раннього дитинства вчаться берегти природу. Екологічна культура чи найактивніше культивується у головах маленьких шведів. Тут не прийнято багато вчитися у дитсадках. Вважається, що потрібно не віднімати у малюків дитинство, вони повинні більше гуляти.  Плата за послуги дитсадка у Швеції батькам обходиться в щомісячну суму, яка залежить від їхнього доходу. Як правило, сума не перевищує 200 євро. Ще особливістю дошкільної освіти тут є: наявність денних і нічних садочків, систему знижок на кожну наступну дитину подану до виховного закладу, безкоштовні послуги садочків для студентів та безробітних батьків. Шведи керуються принципом безвідмовного виховання, де навіть для гри у піску чи калюжі виділяють окремий одяг. «Брудна дитина – щаслива дитина», – полюбляють жартувати дорослі.
 Скрупрульозною і педантичною  виглядає виховна система у Німеччині. Це виражається як мінімум розміром заробітної плати, яку отримує вихователь – близько 460 євро на місяць. Послуги садків оплачуються в розмірі 60-400 євро на місяць. Сума вираховується залежно від достатку батьків за останній рік. Для діток з малозабезпечених сімей існує можливість безкоштовного відвідування садка. Позитивним у німецькому вихованні виступає система змішаного середовища, коли старші дітки піклуються про молодших, а діти з фізичними вадами займаються у групах з повноцінними. Це формує своєрідну безбар’єрність і толерантність, яка так необхідна вже у дорослому віці кожному європейцю. Головні концептуальні засади виховання дітей реалізуються у дитячих садках вільного і відкритого типів. Найпоширеніший тип вільного дитячого садка — штейнерівські дитячі садки і дитячі садки Монтессорі.
Відкритий дитячий садок організовано на ситуативно-орієнтованій концепції дошкільного виховання, для якої характерні: відкрите планування з участю дітей; навчання на базі реальних життєвих зв'язків; єдність гри і навчання; різновікова організація життя та діяльності; зв'язок із громадськістю; співробітництво батьків і дошкільного закладу.
Вихователь повинен бути здатним до систематичних і тривалих спостережень, аналізу результатів педагогічної діяльності, прогнозування.
Республіка Польща. Систему дошкільного виховання у Польщі утворюють дитячі садки, ясла-садки з повним (міста) та неповним (сільська місцевість) днем перебування дітей. Діють також цілодобові двотижневі ясла-садки і тимчасові дитячі садки типу сімейних мікросадків, розташовані у квартирах багатоквартирних будинків.
Про колорит і особливість національного виховання в країнах ЄС не доводиться сперечатися. Країни в першу чергу опираються на ментальні особливості, географічні умови та виклики часу. Французька дошкільна освіта тому свідок. Так, у дитсадках Франції дітям заборонено вживати на сніданок молоко та печиво. Воно сприяє ожирінню. Європейці навчені звертати увагу на всі видимі і невидимі фактори, які можуть позитивно вплинути на їхню дитину і саме це показується відношенням батьків до якості виховання маленького шведа, британця чи француза.



  У Великої Британії, після досягнення дитиною трьохрічного віку, вона має право на безкоштовне відвідування садка протягом 15 годин на тиждень. Цей обсяг оплачується державою. Харчування дитини в садочку не включене. Тут не займаються приготуванням їжі. Батьки просто приносять готову їжу, напої. Цим дитину вихователь і годує.

  У Великій Британії існує суттєва різниця між державними дитсадками та приватними (так званими Nursery School). Вона полягає у тому, що останні приймають дітей з 3-місячного віку і мають дещо подовжену зміну, ніж звичайні. У той же час, програма у всіх дитсадках однакова – обов’язкові заняття з розвитку математичних, творчих, мовленнєвих здібностей. Кожен заклад може лише розподіляти різну кількість годин на заняття, тим самим роблячи акцент на певному напрямку розвитку дитини.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розвивальне середовище дошкільного закладу

Створення спеціальних осередків у групових кімнатах • П риродознавчий , дитячого експериментування ;  • І грової діяльності;     Культурологічний осередок: o    образотворчої діяльності; o    музичний; o    художнього слова; o    народознавства;  • Р озвивального навчання;  • С портивний;  • Т рудової діяльності;  • В ідпочинку та усамітнення;  • С амопізнання;  • С півпраці з батьками;  • В ласної групи.   Наповнення осередків: Природознавчий осередок  У природознавчому осередку розміщують постійні та сезонні об’єкти природи, предмети догляду за ними. Постійними мешканцями цього осередку можуть бути акваріумні рибки, папуги, канарки, хом’яки, морські свинки тощо. У природознавчому осередку обов’язково розміщують календар природи (погоди), де діти відмічають пору року, погодні зміни тощо . Тут також доцільно представити вироби дітей з природного матеріалу, гербарії; розмістити альбоми з ілюстраціями об’єктів та явищ природи. Доречно у п

Сценарій родинного свята "Україна - моя Батьківщина"

Фінал психолого-педагогічного проекту «Україна – моя Батьківщина» Вихователь: Грає променями сонце. Усміхається блакить. І шука у річці донце Світанково-ніжна мить. І летить через країну На пір'їнці золотій: - Добрий ранок, Україно!  Мир землі твоїй святій!  Діти заходять до зали з вокально-хореографічною композицією  «Добрий день, матуся Україна!» (муз. М.Ведмедері, сл. Н.  Рубальської).   Діти: 1.       Нема без кореня рослини        А нас, людей, без Батьківщини ! 2.                               Що таке Батьківщина?            Під віконцем калина,            Тиха казка бабусі,            Ніжна пісня матусі,            Дужі руки у тата,            Під тополями хата,            Під вербою криниця,            В чистім полі пшениця.            Серед лугу лелека            І діброва далека . 3.                             Є багато країн на землі,            В них – озера, річки, і долини.            Є країни великі й

Що таке корекційна група в дитячому садку і чому не треба її боятися

Створення у дитячих садках корекційних груп - велика допомога у розвитку дітей. Що це за групи? Яка робота проводиться в таких групах з дітьми? З якими проблемами потрапляють діти до корекційної групи? Це діти, які мають: - проблеми у засвоєнні певних знань і вмінь, - недостатній розвиток мовлення, пізнавальних процесів (сприймання, пам'яті, мислення, уваги), - порушення у емоційно-вольовій сфері (надто активні та навпаки), - з поведінковими відхиленнями (відсутність вміння регулювати свою поведінку). Тобто ті вади розвитку, які при вчасній, вмілій, активній допомозі з боку дорослих, можна подолати. Адже від цього залежить майбутнє дитини. Для дітей, які мають більш складні вади, починаючи з легкої розумової відсталості, існують спеціалізовані садки. Умови вступу дитини до корекційної групи Зараховуються діти, які отримали направлення від Криворізької зональної психолого-медико-педагогічної комісії. Для проходження цієї комісії необхідно підготувати пакет до