Перейти до основного вмісту

Розвивальне середовище дошкільного закладу


Створення спеціальних осередків у групових кімнатах





Природознавчий , дитячого експериментування
Ігрової діяльності; 
   Культурологічний осередок:
o   образотворчої діяльності;
o   музичний;
o   художнього слова;
o   народознавства; 
Розвивального навчання; 
Спортивний; 
Трудової діяльності; 
Відпочинку та усамітнення; 
Самопізнання; 
Співпраці з батьками; 
Власної групи.  

Наповнення осередків:

Природознавчий осередок 
У природознавчому осередку розміщують постійні та сезонні об’єкти природи, предмети догляду за ними. Постійними мешканцями цього осередку можуть бути акваріумні рибки, папуги, канарки, хом’яки, морські свинки тощо. У природознавчому осередку обов’язково розміщують календар природи (погоди), де діти відмічають пору року, погодні зміни тощо. Тут також доцільно представити вироби дітей з природного матеріалу, гербарії; розмістити альбоми з ілюстраціями об’єктів та явищ природи. Доречно у природознавчому осередку мати карти зоряного неба, макети планет, глобус тощо; розміщувати інформацію краєзнавчої тематики, фотографії різних природних ландшафтів. У цьому осередку влаштовують і тематичні виставки, наприклад: «Природа рідного краю», «Як я провів літо», «Діти нашої групи на екскурсії в осінньому парку» тощо. 
Осередок дитячого експериментування: 
 У ньому доцільно передбачити дослідне обладнання (різні ємності, колби, пробірки, дитячий мікроскоп, фільтри, ваги, а також допоміжні матеріали), за допомогою якого діти, шляхом ігрових маніпуляцій, дізнаються про властивості води, повітря, грунту, про особливості їх впливу на рослини, тварин, людей; а також встановлюють логічні взаємозв’язки у природі. У групах для дітей старшого дошкільного віку можна розмістити окремі міні-центри екологічних досліджень. 
Осередок ігрової діяльності 
Атрибутами для ігор можуть бути:
 • сюжетно-образні іграшки (ляльки, фігурки тварин, м’які іграшки, іграшкові меблі, посуд, побутова техніка, різні види транспорту, технічні інструменти); 
• предмети-замісники (клаптики тканини, поролон, мотузки, коробки, килимки різні за формою і розміром); 
• макети та предметно-ігрові фони (палац ляльки з кімнатами, макет-карта «Вулиці мого міста» тощо); 
• ігрові модулі. 
Для дітей старшого дошкільного віку відповідні атрибути повністю не виставляють, а зберігають на полицях шаф чи у коробках
   Для дітей молодшого дошкільного віку доречно створити повноцінні розгорнуті міні-осередки із залученням усієї зазначеної атрибутики. При цьому варто використовувати великогабаритні допоміжні конструкції: наприклад, у грі «На кухні» — плита, мийка, стіл зі стільцями, кухонний та столовий посуд; у грі «Магазин» — прилавок, ваги, каса, полиці з товарами, відповідно до зросту дітей. Конструкторсько-будівельні ігри потребують достатньо місця для зведення будівель та розміщення необхідного обладнання: дерев’яні, металеві, пластмасові конструктори універсального і тематичного типу, а також кубики, коробки, колодки різного розміру та інші нетрадиційні й допоміжні матеріали. У цьому міні-осередку також можуть бути представлені малюнки і схеми будівель, модульні та великогабаритні системи, які трансформуються, — палатка-автобус, будинок-пароплав тощо. 
У міні-осередку театралізованих ігор (який розміщують в зоні культурологічного куточка) доречно мати різні види театрів (настільний, пальчиковий, маріонетковий та інші), елементи декорацій, ширми, театральну бутафорію, атрибути для ігор-драматизацій, костюми та їх елементи, наголовники, нагрудні знаки, зображення відомих казкових персонажів тощо. Міні-осередок дидактичних ігор можна розміщувати як в ігровому осередку, так і в осередку розвивального навчання. Це — різноманітні площинні та об’ємні пазли, лото, доміно, шашки, ігри-подорожі, ігри за сюжетами казок, ігрові набори тощо. 
Осередок образотворчої діяльності (культурологічний куточок)
• прості та кольорові олівці; • пастель, акварель, гуаш; • фломастери; • крейда; • папір для малювання; • розмальовки; • мольберти; • пластилін; • лекала; • обладнання для аплікації та ліплення, для роботи з природним матеріалом. Також у цьому осередку варто передбачити місце для виставок, розмістити копії скульптур, репродукції  картин, відомості про їх авторів тощо. 
Музичний осередок (культурологічний куточок) 
У музичному осередку слід розмістити різні види музичних іграшок та музично-дидактичних ігор, дитячі музичні інструменти, ілюстрації до музичних творів,  аудіо-теку, навушники для самостійного прослуховування записів.
 Осередок художнього слова (культурологічний куточок)   Має бути облаштоване місце для роботи дітей із книжкою. Слід розмістити на полицях книги різних жанрів, альбоми, папки з ілюстраціями до художніх творів, зображення казкових персонажів, портрети класиків української дитячої літератури. Також у цьому осередку доцільно облаштувати «книжкову лікарню», с-р гру «Бібліотека».
Осередок народознавства (культурологічний куточок) 
В осередку народознавства можна розмістити предмети української  національної символіки — вінок, вишитий рушник, жовто-блакитний прапорець, тризубець, ляльки в українському народному вбранні, посуд, традиційні українські іграшки, витвори декоративно-вжиткового мистецтва, зображення «родинного дерева життя» тощо. В осередку народознавства можна також створити міні-осередок — куточок родини, в якому розмістити фотографії членів родини, інформацію про найближче сімейне оточення дітей. Картинки традиційних свят, звичаїв тощо.   Рекомендується матеріал з виховання толерантності.
Осередок розвивального навчання 
Для дітей раннього та молодшого дошкільного віку в осередку розвивального навчання мають бути матеріали, спрямовані на розвиток сенсорних відчуттів у дітей: 
·         бізіборди, книжки-несесери;
·         дидактичні іграшки (мотрійки, різні піраміди, різнокольорові втулки); 
·         геометричні фігурки, коробочки різного розміру; 
·         спеціально виготовлене обладнання для розпізнавання предметів на дотик, слух, для розвитку зорового сприйняття та дрібної моторики рук тощо. 
Оснащення осередку розвивального навчання для дітей старшого дошкільного віку слід збагатити атрибутами, які спрямовані на розвиток у них пізнавальних та психічних процесів. Це: головоломки, ребуси;кросворди,  ігри типу «Танграм», «Чарівні палички», «Блоки Дьенеша»,математичне лото, доміно. 
 Осередок необхідно забезпечити матеріалами для ознайомлення з цифрами, числовими множинами, просторовими, часовими поняттями та поняттями розміру і об’єму. Для цього варто мати: різноманітні розмальовки, парні картки, площинні лабіринти, схематичний годинник, стрічки, смужки різної довжини і ширини, умовні мірки, різні ємності, предмети для вимірювання об’єму і ваги тощо. У цьому осередку також мають бути матеріали для навчання дітей грамоти:  зображення букв, алфавіт, кубики Зайцева, магнітна абетка, таблиці, схеми, тренажери та посібники для підготовки руки дитини до письма тощо. 
Спортивний осередок 
М’ячі,  кольорові кулі для прокочування, кеглі, мішечки з піском для метання, скакалки тощо. Для розвитку основних рухів дітей у спортивному осередку доцільно також  мати: дуги, лави, колоди, куби, обручі, сюжетні нестандартні м’які іграшки для переступання, підлізання, перестрибування, ракетки з воланами, різноманітні природні матеріали (шишки, каштани, жолуді), кольорові стрічки, прапорці, султани, обладнання для спортивних ігор (баскетбольне кільце, дартс, кільцекид, шашки, шахи).
Атрибутика для «Ранкових зустрічей» (дошка-борд або мольберт, картинки та ін.) 
Осередок трудової діяльності 
 Для дітей раннього та молодшого віку слід мати різні типи тренажерів на застібання та шнурування, таці, фартухи, ганчірки, губки тощо. Для дітей старшого дошкільного віку в осередку трудової діяльності варто передбачити куточок «Ми чергуємо» — з фартухами,совочками для змітання крихт зі столу, губками, ганчірками, куточок «Маленькі помічники»— з дитячими граблями, совками, лопатами тощо. 
Осередок відпочинку та усамітнення 
В осередку відпочинку та усамітнення варто створити умови, які давали б дітям можливість відпочити, заспокоїтися, позбутися негативних емоцій, поділитися з педагогом своїми проблемами, переживаннями, разом розв’язати конфліктну ситуацію. Цей осередок доцільно облаштовувати м’якими меблями, бажано відокремити його від інших осередків ширмою. 
Осередок самопізнання (самообслуговування) В осередку доцільно розмістити дзеркало, предмети індивідуального догляду. У цьому осередку мають бути ілюстрації до казок, оповідань, дитячі книги, фотографії. Тут також можна встановити ростомір, ваги тощо. 
Осередок співпраці з батьками 
В осередку співпраці з батьками необхідно передбачити стенди, папки-пересувки, плакати, на яких розміщують інформацію для батьків: поради, рекомендації психологічного та педагогічного змісту, оголошення тощо. 
Осередок власної кімнати 
В осередку власної кімнати мають бути зібрані короткі відомості про дітей групи, працівників, зазначена назва групи. Цей осередок можна оформити груповими фотографіями дітей, яскравим панно, атрибутикою до назви групи. Також в осередку власної кімнати розміщують вітальні листівки та інформацію про дітей, які святкують день народження. Тут можна облаштувати стенди з побажаннями та рекомендаціями для дітей та батьків, а також з інформацією про досягнення дітей (перемога у спортивному змаганні, участь у святі тощо).

  





Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Сценарій родинного свята "Україна - моя Батьківщина"

Фінал психолого-педагогічного проекту «Україна – моя Батьківщина» Вихователь: Грає променями сонце. Усміхається блакить. І шука у річці донце Світанково-ніжна мить. І летить через країну На пір'їнці золотій: - Добрий ранок, Україно!  Мир землі твоїй святій!  Діти заходять до зали з вокально-хореографічною композицією  «Добрий день, матуся Україна!» (муз. М.Ведмедері, сл. Н.  Рубальської).   Діти: 1.       Нема без кореня рослини        А нас, людей, без Батьківщини ! 2.                               Що таке Батьківщина?            Під віконцем калина,            Тиха казка бабусі,            Ніжна пісня матусі,            Дужі руки у тата,            Під тополями хата,            Під вербою криниця,            В чистім полі пшениця.            Серед лугу лелека            І діброва далека . 3.                             Є багато країн на землі,            В них – озера, річки, і долини.            Є країни великі й

Що таке корекційна група в дитячому садку і чому не треба її боятися

Створення у дитячих садках корекційних груп - велика допомога у розвитку дітей. Що це за групи? Яка робота проводиться в таких групах з дітьми? З якими проблемами потрапляють діти до корекційної групи? Це діти, які мають: - проблеми у засвоєнні певних знань і вмінь, - недостатній розвиток мовлення, пізнавальних процесів (сприймання, пам'яті, мислення, уваги), - порушення у емоційно-вольовій сфері (надто активні та навпаки), - з поведінковими відхиленнями (відсутність вміння регулювати свою поведінку). Тобто ті вади розвитку, які при вчасній, вмілій, активній допомозі з боку дорослих, можна подолати. Адже від цього залежить майбутнє дитини. Для дітей, які мають більш складні вади, починаючи з легкої розумової відсталості, існують спеціалізовані садки. Умови вступу дитини до корекційної групи Зараховуються діти, які отримали направлення від Криворізької зональної психолого-медико-педагогічної комісії. Для проходження цієї комісії необхідно підготувати пакет до