Перейти до основного вмісту

Гуртки ЗДО №77

Гурток «Спортивна акробатика»

має за мету ознайомити дітей з основами елементарних акробатичних вправ та елементами хореографії. Систематично займаючись акробатикою діти розвивають точність рухів, гнучкість, почуття рівноваги.
Керівник гуртка: інструктор з фізкультури Третяк О.А.

Дана програма розрахована на дітей віком Тривалість занять 20-30 хв. Заняття проводяться два рази на тиждень. Відповідно кількість занять на місяць – 8, на рік – 72.
Робота гуртка побудована на основі диференціації завдань, що передбачає індивідуальний та диференційований підхід.
Основні завдання гурткової роботи:
- ознайомити дітей з елементарними акробатичними вправами;
- розвивати гнучкість, силу, рівновагу;
- виховувати інтерес у дітей до навчання акробатики;
- навчити дітей парно-групової роботи;
- формування правильної постави та акробатичного стилю виконання вправ;
- зміцнення здоровя, гармонійний розвиток органів і функцій дітей;
- розвиток музичних здібностей, вмінь і навичок виконання вправ хорекографії;
- збагатити мовленнєвий словниковий запас дітей спортивними тнрмінами.
Прогнозований результат:
- на кінець року діти повинні мати уяву про спортивну акробатику, як вид спорту;
- навчитися елементарним акробатичним вправам: складочка, шпагат,стійка на голові, стійка на руках, кувирки, рівновага, колесо, перекиди
- мати елементарні навички парно-групової роботи;
- оволодіти елементарними навичками хореографії;
- виконувати нескладні акробатичні композиції.

Організаційно-методичні вказівки:
Навчальний матеріал складений в методичній послідовності для кожного року навчання. У групі першого року навчання на заняттях повинні включатись ігрові елементи та вправи: естафети, ігри з виконанням вивчених акробатичних елементів.
Практичні заняття проводяться за загальноприйнятою схемою – у формі групового уроку, який складається з трьох частин: підготовчої, основної, заключної. Після загальної розминки необхідно виділити 5-6 хвилин на індивідуальну розминку, головне завдання якої – підготовка до виконання вправ основної частини заняття.
Спеціальні вправи, спрямовані на розвиток фізичних якостей (координації, гнучкості, сили, швидкості, витривалості ), застосовується в кінці основної частини кожного заняття.
З метою профілактики травм на заняттях з акробатики керівник повинен дотримуватись таких положень:
- зберігати послідовність у навчанні ;
- ураховувати індивідуальні особливості дітей;
- проводити розминку на високому якісному рівні з метою всебічного розігрівання організму;
- ураховувати статеві та вікові особливості дітей;
- забезпечувати відмінну дисципліну на заняттях;
- застосовувати прийоми страховки.
Перший рік навчання
Загальна фізична підготовка
Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.
Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.
Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.
Технічна підготовка
Кільце в упорі лежачи з руками і без рук(«коробочка», «кошик»), складочка, «рибка», напівшпагат, шпагати, групування сидячи, міст в положенні лежачи, «равлик», перекат назад- вперед з упору присів(«ванька-встанька»), кувирок вперед - назад, махи назад і в сторони, стійка на лопатках з підтримкою рук і без, стійка на голові, рівновага- «ластівка», рівновага – нога в сторону.
Другий рік навчання
Загальна фізична підготовка
Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.
Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.
Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.
Технічна підготовка
Повторення вправ першого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, стійка-берізка, кувирок вперед та назад, ластівка, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), колесо, кут на лаві.
Третій рік навчання
Загальна фізична підготовка
Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.
Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.
Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.
Технічна підготовка
Повторення вправ другого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), кувирок вперед та назад колесо, кут на лаві та підлозі, стійка на передпліччях і голові, горизонтальний упор на лікті з опорою та без, перекид на дві ноги та одну.
Парно-групова робота
Підтримка на стегнах лицьова; підтримка під живіт; напівколона; стійка на колінах нижнього, який сидить; стійка плечима на руках з підтримкою за коліно; рівновага на підлозі з підтримкою на колінах, на стегнах, на плечах; міст з опорою на нижнього; підтримки на руках.

  

Англійська мова для малюків.

Керівник: Авдєєва С.А.


В усі часи люди розуміли значення іноземних мов. «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина», - стверджує народна мудрість.
Оновленим Базовим компонентом передбачено вивчення іноземної мови як варіативної складової навчання за вибором. 
Вперше унормовано вивчення іноземних мов у дошкільних закладах.
Заняття з англійської мови ведуться в нашому садочку за узгодженим тематичним планом гурткової роботи. Англійською мовою діти займаються за підгрупами двічі на тиждень. Тривалість заняття залежить від рівня групи, індивідуальних особливостей дітей, і в середньому триває до 20 хвилин та проводиться з групою не більше 12 осіб. В своїй роботі я користуюся програмою з англійської мови для дошкільних закладів. затверджену Міністерством освіти України, під редакцією О.І.Литвинюк.
Специфіка занять: Ознайомлення з особливостями артикуляції англійських звуків проводиться порівняно з артикуляцією українських та російських звуків. Презентація будь-якого навчального матеріалу проходить за незмінним алгоритмом:
1) домовленість про використання асоціативного символу;
2) перевірка розуміння;
3) озвучення цього символу мовою, яка вивчається, з одночасним зображенням його.


З якого віку доцільно розпочинати вивчення англійської мови? На мій погляд, не раніше, чим дитина опанує рідну мову. Приблизно, з п’ятирічного віку. Цей вік, на мою думку, є оптимальним для засвоєння мов. Тому, що:
  • Мовленнєвий апарат у дошколят дуже гнучкий, вони легко наслідують звуки та звукосполучення рідної та нерідної мов.
  • Вони вкрай чутливі до вимови та особливо сприйнятливі до фонетики та інтонації мовлення. У шкільному віці вони дещо втрачають попередню здатність легко й точно відтворювати звуки іноземної мови. 
  • Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. 
  • У них сформувався достатній словниковий запас і правильна вимова звуків, вони вживають граматичні форми рідної мови згідно із законами та нормами фонетики, 
  • Вони прагнуть і вміють орієнтуватися у ситуаціях спілкування, підтримують розмову, ведуть діалог, здатні зосереджуватись і концентрувати увагу в ігрових формах діяльності, проявляють інтерес до спілкування.
  • На шостому році життя діти легко засвоюють звукову форму морфем. 
Я вважаю, що єдиним шляхом формування у дошкільників пізнавальних мотивів та інтересу до вивчення англійської мови має стати надання цим мотивам та інтересам ігрової спрямованості, оскільки ігрова діяльність у цьому віці є провідною.
Використання рідної мови на заняттях обов'язкове, саме рідною мовою організовується ігрова діяльність, пояснюються завдання, способи їх виконання. Лише тоді, коли всі діти будуть розуміти й реагувати на прості звертання, вказівки, розпорядження, прохання, що робляться англійською мовою, можна обмежити використання рідної мови
Декому може здатися, що в дошкільному закладі навчати дітей може кожна людина, яка володіє іноземною мовою. На мою думку, працювати з дітьми в цьому напрямку можуть люди, які відповідають критеріям:
  •  Мають вищу фахову освіту зі спеціальності «викладач англійської мови:
  •  Мають досвід роботи в дошкільному закладі
  • Мають знання про особливості розвитку дітей дошкільного віку, про їх вікові та фізіологічні особливості
  •  Володіють основами дошкільної педагогіки і психології
Для зручності організації освітнього процесу мною була розроблена модель впровадження в систему роботи закладу англійської мови для дітей дошкільного віку.
Заняття гуртка мною організовано у вигляді уявних чи реальних ситуацій спілкування, коли в дитини виникає потреба вживати у власному мовленні іншомовний матеріал. 
Я впевнилася, що дуже ефективним в організації занять гуртка є музична діяльность, яку традиційно вико­ристовують музичні керівники. Вона дає змогу:
  •  розробити комплексні вправи, у яких органічно по­єднується почуте, зображене та відтворене у діях;
  • викликати у дітей психоемоційну реакцію;
  • довго утримувати їхню зацікавленість та увагу;
  • активізувати у дітей процес сприйняття;
  • полегшити запам'ятовування дітьми нових слів та мовних зворотів . А максимальний навчально-виховний ефект досягається завдяки ви­користанню музики у формі прямої дії — безпосередньому ін­струментальному музикуванні, співах, виконанні різноманітних ру­хів з музикою, у танку. 
Одна з численних особливостей дітей-дошкільнят, яку я вважаю доцільним враховувати при розробці занять - це те, що в будь-якій діяльності дитина керується насамперед практичною цінністю. Тобто вона робить тільки те, що цікаво і, на її думку, важливо.
Наприклад: Аліса - англійка, вона нас не розуміє, давайте скажемо їй по-англійськи: «Здрастуй». Давайте.
Емоційно-ціннісний мотив спрацьовує, і дитина протягом якогось часу з задоволенням грає в цю гру. 
Але настає момент, коли дитяча психіка вимагатиме застосування отриманих знань на практиці, причому, щоб обов'язково був в наявності результат. Ось тут-то і виникає суперечність, і «непотрібні» знання спочатку накопичуються, а потім методично забуваються. І якщо дитині пояснювати, що вона, коли виросте, поїде до Англії, і там їй ці знання знадобляться, то це напевно не подіє. Такі мотиви формуються тільки у старших школярів а дошкільник хоче «тут і зараз». Англія, погодьтеся, вразити може тільки дорослого, який знає, що таке закордон, а дитині це ні про що не говорить. 
Чи можна подолати це протиріччя? Можна. Якщо підійти до викладання іноземної мови в дитячому садку, як до специфічного розділу ознайомлення з навколишнім. Тобто, починаючи заняття з дітьми 5 років, протягом першого півріччя :
  • Розповідати їм англійські казки, знайомити з англійським фольклором російською мовою без будь-якого іноземного мовного матеріалу. 
  • Потім відправитися в подорож по глобусу, формуючи тим самим у дошкільнят уявлення про розмаїття світу. 
  • Потім плавно перейти до Англії, знайомити на заняттях дітей з особливостями англійської архітектури (не в буквальному сенсі, звісно), зі столицею та її визначними пам'ятками, бажано показувати дітям короткі відеофільми про Лондон. 
  • Влаштувати виставку малюнків «Подорож до Лондона»,
  • Розучити англійські народні рухливі ігри, зробивши акцент на тому, що в них грають англійські дівчатка і хлопчики ... 
З цього моменту я починаю вітатися з дітьми іноземною мовою, але відповідати діти повинні  українською мовою, демонструючи тим самим, що вони мене розуміють, і в той же час, не доводиться акцентувати особливу уваги на акті розуміння. В основі такого підходу лежить принцип освоєння рідної мови - від розуміння до говоріння, від пасивного словника до активного. Через якийсь час наступить момент, коли діти САМІ привітаються зі мною по-англійськи, а от відповім я їм рідною мовою, це буде означати, що я дітей розумію!
На етапі, коли дитина починає вимовляти англійські слова, необхідно ввести «гімнастику язичка» - це невеликі артикуляційні вправи, спрямовані на постановку звуків іноземної мови, пропоновані дітям у вигляді коротких казок. І до того моменту, коли дитина піде до школи, в якій вона повинна обов'язково продовжувати вивчати мову, у неї буде сформовано головне - інтерес і уявлення про країну досліджуваної мови. 
. Чим особливо гарний цей підхід? У першу чергу тим, що така «база» органічно впишеться в будь-яку методику навчання іноземної мови для початкової школи. 
Хочу відмітити, що крім вищезазначеного методу є ще один ефективний безперекладний метод. Сутність цього методу полягає у тому, що діти не ви­вчають мову, а оволодівають нею, засвоюють її. З дитиною постійно треба спілкуватися тільки англійською мовою Такий метод дає результати там, де більшість оточуючих (і батьки) людей розмовляють англійською. Або ця мова є основною в країні, де дитина проживає. Це гарний, ефективний метод, але я надаю перевагу попередньому методу, тому що в умовах дошкільного закладу він більш зручний і доцільний.
Як кожен вид навчально-виховної діяльності, гурткова робота теж потребує діагностики і моніторингу, який я обов’язково проводжу на початку і в кінці навчального року.
На основі моніторингу хочу зазначити, що  низький рівень виявляють діти:
· у яких не сформовано норми та вміння рідного мовлення;
· діти, які часто хворіють та мають багато пропусків занять;
· діти, які не отримують допомогу в навчанні від батьків;
· діти з особливими освітніми потребами (які мають проблеми розумового характеру або логопедичні вади мовлення).
З власного досвіду хочу порекомендувати:
для якісної організації навчального процесу потрібна дворівнева програма, що має різні ступені складності (орієнтовані на дітей, які, за даними психолого-педагогічної діагностики мають достатньо високий рівень розвитку та – друга група: діти з середньо–низьким рівнем розвитку. Або виділити в окрему групу дітей, які відносяться до категорії хворобливих дітей чи дітей з особливими освітніми потребами. Тоді, не обмежуючи права деяких категорій дітей на освіту, ми зможемо підвищити якість навчання, а значить – і якість знань дітей, що спростить адаптаційний період першокласника.
«Іноземна мова на ранньому ступені — це засіб фор­мування інтелекту дитини і розвитку її здібностей. Це засіб усвідомлення особистого «Я», засіб соціальної взаємодії, за допомогою якого дитина опановує соціальний світ» .

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розвивальне середовище дошкільного закладу

Створення спеціальних осередків у групових кімнатах • П риродознавчий , дитячого експериментування ;  • І грової діяльності;     Культурологічний осередок: o    образотворчої діяльності; o    музичний; o    художнього слова; o    народознавства;  • Р озвивального навчання;  • С портивний;  • Т рудової діяльності;  • В ідпочинку та усамітнення;  • С амопізнання;  • С півпраці з батьками;  • В ласної групи.   Наповнення осередків: Природознавчий осередок  У природознавчому осередку розміщують постійні та сезонні об’єкти природи, предмети догляду за ними. Постійними мешканцями цього осередку можуть бути акваріумні рибки, папуги, канарки, хом’яки, морські свинки тощо. У природознавчому осередку обов’язково розміщують календар природи (погоди), де діти відмічають пору року, погодні зміни тощо . Тут також доцільно представити вироби дітей з природного матеріалу, гербарії; розмістити альбоми з ілюстраціями об’єктів та явищ природи. Доречно у п

Сценарій родинного свята "Україна - моя Батьківщина"

Фінал психолого-педагогічного проекту «Україна – моя Батьківщина» Вихователь: Грає променями сонце. Усміхається блакить. І шука у річці донце Світанково-ніжна мить. І летить через країну На пір'їнці золотій: - Добрий ранок, Україно!  Мир землі твоїй святій!  Діти заходять до зали з вокально-хореографічною композицією  «Добрий день, матуся Україна!» (муз. М.Ведмедері, сл. Н.  Рубальської).   Діти: 1.       Нема без кореня рослини        А нас, людей, без Батьківщини ! 2.                               Що таке Батьківщина?            Під віконцем калина,            Тиха казка бабусі,            Ніжна пісня матусі,            Дужі руки у тата,            Під тополями хата,            Під вербою криниця,            В чистім полі пшениця.            Серед лугу лелека            І діброва далека . 3.                             Є багато країн на землі,            В них – озера, річки, і долини.            Є країни великі й

Що таке корекційна група в дитячому садку і чому не треба її боятися

Створення у дитячих садках корекційних груп - велика допомога у розвитку дітей. Що це за групи? Яка робота проводиться в таких групах з дітьми? З якими проблемами потрапляють діти до корекційної групи? Це діти, які мають: - проблеми у засвоєнні певних знань і вмінь, - недостатній розвиток мовлення, пізнавальних процесів (сприймання, пам'яті, мислення, уваги), - порушення у емоційно-вольовій сфері (надто активні та навпаки), - з поведінковими відхиленнями (відсутність вміння регулювати свою поведінку). Тобто ті вади розвитку, які при вчасній, вмілій, активній допомозі з боку дорослих, можна подолати. Адже від цього залежить майбутнє дитини. Для дітей, які мають більш складні вади, починаючи з легкої розумової відсталості, існують спеціалізовані садки. Умови вступу дитини до корекційної групи Зараховуються діти, які отримали направлення від Криворізької зональної психолого-медико-педагогічної комісії. Для проходження цієї комісії необхідно підготувати пакет до