Гурток «Спортивна акробатика»
має за мету ознайомити дітей з основами елементарних акробатичних вправ та елементами хореографії. Систематично займаючись акробатикою діти розвивають точність рухів, гнучкість, почуття рівноваги.
Керівник гуртка: інструктор з фізкультури Третяк О.А.
Дана програма розрахована на дітей віком Тривалість занять 20-30 хв. Заняття проводяться два рази на тиждень. Відповідно кількість занять на місяць – 8, на рік – 72.
Робота гуртка побудована на основі диференціації завдань, що передбачає індивідуальний та диференційований підхід.
Основні завдання гурткової роботи:
- ознайомити дітей з елементарними акробатичними вправами;
- розвивати гнучкість, силу, рівновагу;
- виховувати інтерес у дітей до навчання акробатики;
- навчити дітей парно-групової роботи;
- формування правильної постави та акробатичного стилю виконання вправ;
- зміцнення здоровя, гармонійний розвиток органів і функцій дітей;
- розвиток музичних здібностей, вмінь і навичок виконання вправ хорекографії;
- збагатити мовленнєвий словниковий запас дітей спортивними тнрмінами.
Прогнозований результат:
- на кінець року діти повинні мати уяву про спортивну акробатику, як вид спорту;
- навчитися елементарним акробатичним вправам: складочка, шпагат,стійка на голові, стійка на руках, кувирки, рівновага, колесо, перекиди
- мати елементарні навички парно-групової роботи;
- оволодіти елементарними навичками хореографії;
- виконувати нескладні акробатичні композиції.
Організаційно-методичні вказівки:
Навчальний матеріал складений в методичній послідовності для кожного року навчання. У групі першого року навчання на заняттях повинні включатись ігрові елементи та вправи: естафети, ігри з виконанням вивчених акробатичних елементів.
Практичні заняття проводяться за загальноприйнятою схемою – у формі групового уроку, який складається з трьох частин: підготовчої, основної, заключної. Після загальної розминки необхідно виділити 5-6 хвилин на індивідуальну розминку, головне завдання якої – підготовка до виконання вправ основної частини заняття.
Спеціальні вправи, спрямовані на розвиток фізичних якостей (координації, гнучкості, сили, швидкості, витривалості ), застосовується в кінці основної частини кожного заняття.
З метою профілактики травм на заняттях з акробатики керівник повинен дотримуватись таких положень:
- зберігати послідовність у навчанні ;
- ураховувати індивідуальні особливості дітей;
- проводити розминку на високому якісному рівні з метою всебічного розігрівання організму;
- ураховувати статеві та вікові особливості дітей;
- забезпечувати відмінну дисципліну на заняттях;
- застосовувати прийоми страховки.
Перший рік навчання
Загальна фізична підготовка
Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.
Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.
Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.
Технічна підготовка
Кільце в упорі лежачи з руками і без рук(«коробочка», «кошик»), складочка, «рибка», напівшпагат, шпагати, групування сидячи, міст в положенні лежачи, «равлик», перекат назад- вперед з упору присів(«ванька-встанька»), кувирок вперед - назад, махи назад і в сторони, стійка на лопатках з підтримкою рук і без, стійка на голові, рівновага- «ластівка», рівновага – нога в сторону.
Другий рік навчання
Загальна фізична підготовка
Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.
Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.
Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.
Технічна підготовка
Повторення вправ першого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, стійка-берізка, кувирок вперед та назад, ластівка, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), колесо, кут на лаві.
Третій рік навчання
Загальна фізична підготовка
Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.
Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.
Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.
Технічна підготовка
Повторення вправ другого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), кувирок вперед та назад колесо, кут на лаві та підлозі, стійка на передпліччях і голові, горизонтальний упор на лікті з опорою та без, перекид на дві ноги та одну.
Парно-групова робота
Підтримка на стегнах лицьова; підтримка під живіт; напівколона; стійка на колінах нижнього, який сидить; стійка плечима на руках з підтримкою за коліно; рівновага на підлозі з підтримкою на колінах, на стегнах, на плечах; міст з опорою на нижнього; підтримки на руках.
Англійська мова для малюків.
Керівник: Авдєєва С.А.
В усі часи люди розуміли значення іноземних мов. «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина», - стверджує народна мудрість.
Оновленим Базовим компонентом передбачено вивчення іноземної мови як варіативної складової навчання за вибором.
Вперше унормовано вивчення іноземних мов у дошкільних закладах.
Заняття з англійської мови ведуться в нашому садочку за узгодженим тематичним планом гурткової роботи. Англійською мовою діти займаються за підгрупами двічі на тиждень. Тривалість заняття залежить від рівня групи, індивідуальних особливостей дітей, і в середньому триває до 20 хвилин та проводиться з групою не більше 12 осіб. В своїй роботі я користуюся програмою з англійської мови для дошкільних закладів. затверджену Міністерством освіти України, під редакцією О.І.Литвинюк.
Специфіка занять: Ознайомлення з особливостями артикуляції англійських звуків проводиться порівняно з артикуляцією українських та російських звуків. Презентація будь-якого навчального матеріалу проходить за незмінним алгоритмом:1) домовленість про використання асоціативного символу;
2) перевірка розуміння;
3) озвучення цього символу мовою, яка вивчається, з одночасним зображенням його.
З якого віку доцільно розпочинати вивчення англійської мови? На мій погляд, не раніше, чим дитина опанує рідну мову. Приблизно, з п’ятирічного віку. Цей вік, на мою думку, є оптимальним для засвоєння мов. Тому, що:
- Мовленнєвий апарат у дошколят дуже гнучкий, вони легко наслідують звуки та звукосполучення рідної та нерідної мов.
- Вони вкрай чутливі до вимови та особливо сприйнятливі до фонетики та інтонації мовлення. У шкільному віці вони дещо втрачають попередню здатність легко й точно відтворювати звуки іноземної мови.
- Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі.
- У них сформувався достатній словниковий запас і правильна вимова звуків, вони вживають граматичні форми рідної мови згідно із законами та нормами фонетики,
- Вони прагнуть і вміють орієнтуватися у ситуаціях спілкування, підтримують розмову, ведуть діалог, здатні зосереджуватись і концентрувати увагу в ігрових формах діяльності, проявляють інтерес до спілкування.
- На шостому році життя діти легко засвоюють звукову форму морфем.
Я вважаю, що єдиним шляхом формування у дошкільників пізнавальних мотивів та інтересу до вивчення англійської мови має стати надання цим мотивам та інтересам ігрової спрямованості, оскільки ігрова діяльність у цьому віці є провідною.
Використання рідної мови на заняттях обов'язкове, саме рідною мовою організовується ігрова діяльність, пояснюються завдання, способи їх виконання. Лише тоді, коли всі діти будуть розуміти й реагувати на прості звертання, вказівки, розпорядження, прохання, що робляться англійською мовою, можна обмежити використання рідної мови
Декому може здатися, що в дошкільному закладі навчати дітей може кожна людина, яка володіє іноземною мовою. На мою думку, працювати з дітьми в цьому напрямку можуть люди, які відповідають критеріям:
- Мають вищу фахову освіту зі спеціальності «викладач англійської мови:
- Мають досвід роботи в дошкільному закладі
- Мають знання про особливості розвитку дітей дошкільного віку, про їх вікові та фізіологічні особливості
- Володіють основами дошкільної педагогіки і психології
Для зручності організації освітнього процесу мною була розроблена модель впровадження в систему роботи закладу англійської мови для дітей дошкільного віку.
Заняття гуртка мною організовано у вигляді уявних чи реальних ситуацій спілкування, коли в дитини виникає потреба вживати у власному мовленні іншомовний матеріал.
Я впевнилася, що дуже ефективним в організації занять гуртка є музична діяльность, яку традиційно використовують музичні керівники. Вона дає змогу:
- розробити комплексні вправи, у яких органічно поєднується почуте, зображене та відтворене у діях;
- викликати у дітей психоемоційну реакцію;
- довго утримувати їхню зацікавленість та увагу;
- активізувати у дітей процес сприйняття;
- полегшити запам'ятовування дітьми нових слів та мовних зворотів . А максимальний навчально-виховний ефект досягається завдяки використанню музики у формі прямої дії — безпосередньому інструментальному музикуванні, співах, виконанні різноманітних рухів з музикою, у танку.
Наприклад: Аліса - англійка, вона нас не розуміє, давайте скажемо їй по-англійськи: «Здрастуй». Давайте.
Емоційно-ціннісний мотив спрацьовує, і дитина протягом якогось часу з задоволенням грає в цю гру.
Але настає момент, коли дитяча психіка вимагатиме застосування отриманих знань на практиці, причому, щоб обов'язково був в наявності результат. Ось тут-то і виникає суперечність, і «непотрібні» знання спочатку накопичуються, а потім методично забуваються. І якщо дитині пояснювати, що вона, коли виросте, поїде до Англії, і там їй ці знання знадобляться, то це напевно не подіє. Такі мотиви формуються тільки у старших школярів а дошкільник хоче «тут і зараз». Англія, погодьтеся, вразити може тільки дорослого, який знає, що таке закордон, а дитині це ні про що не говорить.
Чи можна подолати це протиріччя? Можна. Якщо підійти до викладання іноземної мови в дитячому садку, як до специфічного розділу ознайомлення з навколишнім. Тобто, починаючи заняття з дітьми 5 років, протягом першого півріччя :- Розповідати їм англійські казки, знайомити з англійським фольклором російською мовою без будь-якого іноземного мовного матеріалу.
- Потім відправитися в подорож по глобусу, формуючи тим самим у дошкільнят уявлення про розмаїття світу.
- Потім плавно перейти до Англії, знайомити на заняттях дітей з особливостями англійської архітектури (не в буквальному сенсі, звісно), зі столицею та її визначними пам'ятками, бажано показувати дітям короткі відеофільми про Лондон.
- Влаштувати виставку малюнків «Подорож до Лондона»,
- Розучити англійські народні рухливі ігри, зробивши акцент на тому, що в них грають англійські дівчатка і хлопчики ...
З цього моменту я починаю вітатися з дітьми іноземною мовою, але відповідати діти повинні українською мовою, демонструючи тим самим, що вони мене розуміють, і в той же час, не доводиться акцентувати особливу уваги на акті розуміння. В основі такого підходу лежить принцип освоєння рідної мови - від розуміння до говоріння, від пасивного словника до активного. Через якийсь час наступить момент, коли діти САМІ привітаються зі мною по-англійськи, а от відповім я їм рідною мовою, це буде означати, що я дітей розумію!
На етапі, коли дитина починає вимовляти англійські слова, необхідно ввести «гімнастику язичка» - це невеликі артикуляційні вправи, спрямовані на постановку звуків іноземної мови, пропоновані дітям у вигляді коротких казок. І до того моменту, коли дитина піде до школи, в якій вона повинна обов'язково продовжувати вивчати мову, у неї буде сформовано головне - інтерес і уявлення про країну досліджуваної мови.
. Чим особливо гарний цей підхід? У першу чергу тим, що така «база» органічно впишеться в будь-яку методику навчання іноземної мови для початкової школи.
Хочу відмітити, що крім вищезазначеного методу є ще один ефективний безперекладний метод. Сутність цього методу полягає у тому, що діти не вивчають мову, а оволодівають нею, засвоюють її. З дитиною постійно треба спілкуватися тільки англійською мовою Такий метод дає результати там, де більшість оточуючих (і батьки) людей розмовляють англійською. Або ця мова є основною в країні, де дитина проживає. Це гарний, ефективний метод, але я надаю перевагу попередньому методу, тому що в умовах дошкільного закладу він більш зручний і доцільний.
Як кожен вид навчально-виховної діяльності, гурткова робота теж потребує діагностики і моніторингу, який я обов’язково проводжу на початку і в кінці навчального року.
На основі моніторингу хочу зазначити, що низький рівень виявляють діти:
· у яких не сформовано норми та вміння рідного мовлення;
· діти, які часто хворіють та мають багато пропусків занять; · діти, які не отримують допомогу в навчанні від батьків;
· діти з особливими освітніми потребами (які мають проблеми розумового характеру або логопедичні вади мовлення).
З власного досвіду хочу порекомендувати:
для якісної організації навчального процесу потрібна дворівнева програма, що має різні ступені складності (орієнтовані на дітей, які, за даними психолого-педагогічної діагностики мають достатньо високий рівень розвитку та – друга група: діти з середньо–низьким рівнем розвитку. Або виділити в окрему групу дітей, які відносяться до категорії хворобливих дітей чи дітей з особливими освітніми потребами. Тоді, не обмежуючи права деяких категорій дітей на освіту, ми зможемо підвищити якість навчання, а значить – і якість знань дітей, що спростить адаптаційний період першокласника.
«Іноземна мова на ранньому ступені — це засіб формування інтелекту дитини і розвитку її здібностей. Це засіб усвідомлення особистого «Я», засіб соціальної взаємодії, за допомогою якого дитина опановує соціальний світ» .
Коментарі
Дописати коментар